Sunday, March 9, 2008

Beauty spot (Moles); Grains de beauté ; Taie lalat ............

Bendar aku berunding ke nama kebuah dalam jako iban, taie lalat nya di kumbai kitai bakanya lalu nadai ngena sempama bukai kena madah ke ia manah agi ari nyebut ia taie lalat!

Beauty spot (moles) ba jako English reti ia, tanda pemajik (penyigat), dalam jako Peranchis nyuka sama ga, reti ia leka pemajik (penyigat). Majak ke jako iban, taie lalat, di 'translate' ngagai jako dua bansa ke udah disebut aku nya reti ia "fly shit"! Apu, jauh amat penyelai ia, tang nadai ke enggau meh, kena ngetan ke jako iban ngambi ke enda pupus, disebut kitai enggau cara berpantun meh ga. Aku enda nemu nusun jako ngaga pantun, barang sapa kita ke nemu agi, anang enda meh ngaga pantun berpun ke taie lalat.

Tiap iko kitai mensia endang ngembuan taie lalat lalu endur ia lekat endang bisi reti ga ba siko-siko kitai. Amat ke enda, nya berpangai ba kitai empu ga enti kitai arap tauka enda.

Ari mit, aku ninga orang tuai madah ke, enti kitai bisi taie lalat ba pending, kiba tauka kanan, nya orang temil, nadai ka ninga ke jako, binking! Taie lalat ba bau 'shoulders' ka orang putih, selalu 'ngema' beban, penusah diri sebilik. Issshhhhh! aku maioh endar taie lalat ba bau, engka tak 'cirit' lalat sari nya!! Ketawa kita macha tu, tang nadai aku ibuh ke nya, enti bisi penusah/penanggul kami sebilik, Endu tu meh, nyelesai ke ia, ka aku madah ke sida indai aku. Ni maia agi deh, nyu padam seput ila, ni ulih agi mantu sapa-sapa agi.

Mulai ke randau kitai pasal taie lalat tu, enti di tulis ke semoa reti endur ia ba tubuh kitai, engka enda cukup blog aku tu. Nyalah, ba aku empu, 100 peratus arap, bedau ga aku tu tetap amat, tang aku bisi taie lalat sigi ke amat berkesan. Mulai ke pengingat agi aku umur 7 tauka 8 taun kelia. Kami pulai kemisi ke rumah panjai sida indai aku di Nanga Drau, Saratok. Terubah ia apai enggau indai aku mai kami menyadi pulai kemisi ke menoa. Gaga amat meh orang rumah panjai meda kami datai, sida ini, aki enggau kaban belayan bukai meh. Kami menyadi gaga mega disambut enggau jari terbuka, lelenggau ke kami sebuat. Udahnya, kami di bai tama ke bilik sida indai aku lalu ngenat ke diri. Kelia taun 1973, jalai ari Kuching ke Saratok benung di gaga, ukai baka diatu, agi jai jalai maia nya, lelak meh udah nya. Duduk meh kami ke datai ari negeri konon nya, ba tikai udah dianchau, kaki unjur, ngirup kupi, makai ruti udah di sedia ke ibu aku ke ngibun bilik nya. Berandau meh enggau bala ke nyempulang kami ke bilik nya. Aku empu, laban ke agi mit, nunda aja nama pengawa orang ke tuai, apin bisi ati ka enggau bala anak mit rumah panjai ke udah bertundi, bergagai di ruai. Agi malu terkuyong meh nya!! Duduk sepiak aku ari kiba, agi ingat amat, petunggal indu niang ini aku kelia, ini Awan ke kami ngangau ia. Ia lalu ngerandau aku, nanya berita meh nya, nyaut tungal-tungal ga aku, agi malu, nyu ngeleput ke asai, sempat baru ga aku ngunjur ke kaki aku nya baka indai aku, ka ati aku din. Enda mukai-mukai, ini nya tadi terpeda ke tumbit kaki kiba aku bisi taie lalat, mesai leka cabi. Aku ngelama nyin nadai kisah langsung pasal ia, lansik endar ga mata tudah ini aku nya. "Apu Endu" ka ia, " jauh pejalai nuan tu ila. Maioh menoa di pansa nuan" ka ia. "Au, anang2 belaki ke orang luar negeri" ka sekeda ga enggau ketawa. Nama agi aku, merontak, ngenggai, laban ke agi mit, beli, sikok2 nyabak enggai ningal ke indai aku, ka aku.

Nyah, kati bah, ma aku berunding ke jako padah ini Awan nya suba, bisi pemendar ga nya, amat nyadi 'ramalan' ia nya kelia. Sigi jauh pejalai aku, maioh menoa udah di pansa, tambah agi belaki ke orang luar negeri!! Amat manah meh nasib aku nya ke bisi taie lalat ba kaki nya. Nyah diatu, aku enggau gaga ati tau mai kitai semoa meda gambar, berandau enggau aku ari menoa jauh tu.

Oh! Sabar, sabar kih, agi milih gambar ke ka di post ba blog aku tu pagila.

4 comments:

  1. Taie lalat, anang dikenggai
    Laban iya nunjok ka pemajik kitai
    Enti ditemu ba tapa kaki
    Iya nunjok ka pendaiu dudi
    Kati baka taie lalat ba tisi mulut?
    Nunjok ka pemanis jako tauka jako ti tau ngasoh moa ngeriut?


    Weeewiittt! Nya iya aku nguji bepantun! Pantun semadi nadai! Hehe.

    Amat meh jako Ini Andan nya kelia pasal future nuan, eh! :-)

    ReplyDelete
  2. Nya ia Puteri udah muka jalai ke kitai semoa berpantun. Anang enda nguji bakat. Ila aku nguji ga nusun ia manah agi.

    cheers!!

    ReplyDelete
  3. Apu aku enda nemu bepantun, kAti neh munyi ia enti disebut ba mulut neh.

    Ku bisi taik lalat ba tumbit kanan,
    bisi mega ba pending, tisi mulut, apu parai kitai,

    Ku tuk sigi udu bejegau kin kia kiba kanan,
    ati enda binking, tang orang Bintangor sigi jai jako asal enda berupai.

    nyadi meh pantun aku bisi rima AB,AB hehe.

    ReplyDelete